روی ماه پروردگار
نماز-ستون دین

مسجد به معناى سجده گاه،مكان سجده و به تعبير عام، عبادتگاه است.اين تعبير در قرآن به صورت مفرد «مسجد» و به صورت «مساجد» به كار رفته است. واژه مسجد در معناى لغوى «مساجد» صورت همان سجده گاه و درمعناى اصطلاحى عرفى خاص مسلمانان، (عبادتگاه) است(رزاقى، بی تا، 13).



ادامه مطلب ...
درباره‌ی حضرت مسیح علی نبیّنا و آله و علیه السلام آیاتی درسوره مریم، نشانگر انجام این عبادت الهی، توسّط آنحضرت است. خود حضرت عیسی(علیه السلام) فرمودند: «و اوصانی بالصلوة و الزکاة» ( کازرونی ، 1372)  یعنی خالق متعال مرا به نماز سفارش کرده که نه تنها نماز بخوانم بلکه نماز را در جامعه گسترش دهم.


ادامه مطلب ...

خداوند متعال خطاب به حضرت موسی (ع) می فرماید:«اننی انا الله لا اله الا انا فاعبدنی و اقم الصلاه لذکری» یعنی "من «الله» هستم، معبودی جز من نیست، مرا بپرست و نماز را برای یاد من برپادار. "


 


ادامه مطلب ...
نماز در دین زرتشت به اینصورت است که آتشی افروخته می‌شود و در حالی که دست‌ها به سوی آسمان بلند است و سر نیز به احترام تعظیم الهی خم شده، برگرد اهورا مزدا می­چرخند و سرودها و شعرهایی نیز با آوازی رسا و زیبا خوانده می‌شود.


ادامه مطلب ...

 

چگونگی و مقدار نماز در شریعت اسلام با شریعت های پیشین متفاوت است. اما در بیشتر آن آیین ها ، سجده، جزئی از این عبادت به شمار می آید. علاوه بر واجب بودن عبادت نماز در ادیان الهی ، بت پرستان نیز در برابر بت هایشان ، وردهایی می خواندند.


ادامه مطلب ...

صفحه قبل 1 صفحه بعد

درباره وبلاگ

به وبلاگ من خوش آمدید
آخرین مطالب
آرشيو وبلاگ
پيوندها

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان روی ماه پروردگار و آدرس zekrekhoda.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





نويسندگان


ورود اعضا:

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 15
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 15
بازدید ماه : 155
بازدید کل : 3764
تعداد مطالب : 43
تعداد نظرات : 6
تعداد آنلاین : 1

Alternative content